Navigáció
Legújabb bejegyzések
Újdonság
Tadaima, Okaeri (anime) 1. rész
    Rövid leírás
    Az omegákat kétféleképpen kezelik az emberek; vagy gúnyt űznek belőlük, vagy sajnálják őket. Masaki sem jár másképp, szüleitől mást sem hallott, mint a sajnálat hangjait, s ez erős nyomot is hagyott benne. Ám megismerkedett az alfájával, Hiromuval, aki mindenben támogatta őt. Szíve sebeinek enyhülését fiuk, Hikari születése tette lehetővé!
    Készíti: Pyro-chan & Nanashi
Újdonság
Yarichin Bitch-bu 8. fejezet
    Rövid leírás
    Hogy milyen az élet egy, a világtól elzárt, a semmi közepén lévő akadémián, csak fiúkkal körbevéve? Toono élete gyökeresen megváltozik, mikor az apja elfogadja, hogy vidéken vállal munkát. Pápá álmok, helló valóság!
    Fordítja: Pyro-chan
ajánló
Cool Doji Danshi 2.rész
    Rövid leírás
    Négy fiú, mindegyik ügyetlen valamiben: Az egyik otthon felejti a tárcáját, a másik véletlenül hangosan hallgatja a zenét a metrón. Egy dolog azonban közös bennük: mindannyian menők és jóképűek, és igyekeznek ezt a látszatot megtartani, azonban ez sajnos nem mindig sikerül.
    Készíti: Rin & Angel-Style
Újdonság
Kaichou Wa Maid-Sama 10. kötet (manga)
    Rövid leírás
    Miután Misaki apja hatalmas adósságot hagy a két lányára és feleségére, Misa kénytelen cselédmunkát vállalni. Az iskolában elnökként uralkodó lánynak nincs is semmi gondja, egészen addig, míg titkát fel nem fedezi a suli legnépszerűbb és legproblémásabb pasija, Usui Takumi...
    Fordítja: Naonomi

オオカミ

ookami team subs & dubs copyright 2023 ©

K-pop az animékben – 1. rész

Talán senkit sem lep meg, ha azt mondom, hogy a koreai hullám lassan mindenhová elér. Szinte biztos, hogy mindenki hallott már olyan emberről a környezetében, aki szereti a k-popot. A mangaolvasók már bizonyára találkoztak manhwákkal vagy webtoonokkal (talán még olvastak is), de ha nem élsz egy kő alatt, akkor már legalább a Squid Game-ről hallottál, mint koreai sorozat.

Ám Japánban már jóval régebb óta “divatja van” a k-popnak, mint Európában vagy Amerikában. Éppen ezért, habár nem mindennapos, de nem is ritka az, hogy egy-egy anime nem japánok által énekelt openinget kap, hanem egy k-pop számot.
Én pedig, lévén nagy rajongója lettem a műfajnak, úgy döntöttem, hogy összeszedek néhányat ezek közül. És ahogy keresgéltem, jóval többet találtam, mint amennyit egy cikkbe be tudnék sűríteni (jelen állás szerint a 40-et súrolja a számuk), így tehát igen: öveket becsatolni, cikksorozatra felkészülni!

Stray Kids 『TOP -Japanese ver.-』Music Video

 

Stray Kids – Top / Slump (Tower of God)

Szégyen vagy nem szégyen, de ez volt az első olyan szám, ami hirtelen megragadt a fejemben: “huh, ez k-pop, nem?”, így hát mi mással is kezdhetném a sort?

Az animéről: A Tower of God az azonos című [webtoon] (koreaiul Sin-ui Tap) 2020-as adaptációja. A forrásműnek hatalmas sikere van, a MAL-on 8.5 körüli értékelést ért el, népszerűségét tekintve pedig bent van a TOP 50-ben Habár az anime maga nem ért el ekkora sikereket, ez semmit sem von le a Stray Kids munkájából.

A bandáról: A [Stray Kids] 2018-ban debütált a JYP Entertainment alatt (habár ebben a cikkben több JYPE bandáról nem lesz szó, de nagyon sok híres csoportot menedzselnek), eredetileg 9 taggal, ám a Top / Slump kiadásakor már csak nyolcan voltak (és ez azóta is így áll). Szinte mindegyik dalukat maguknak írják és hangszerelik. A 2021-es “Kingdom: Legendary War” vetélkedő első helyezettjeiként kerültek ki.

Végső soron nem meglepő, hogy egy koreai webtoon adaptációjához egy k-pop banda készít openinget és endinget, ettől függetlenül én nagyon örülök neki – remélem, hogy ez is hozzáadott valamit a két néha ellentétes tábor, az animések és a kpopperek összekovácsolásához.

 

CNBlue – In My Head (Supernatural The Animation)

Talán a CNBlue egy kicsit kilóg a sorból: a lista többi tagja a tipikus k-pop bandák közé sorolható, azonban a CNBlue inkább a k-rock műfajába tartozik.

Az animéről: Egy viszonylag ismeretlen, 2011-es OVA sorozatról van szó, mely 22 részt élt meg. Alapműve az átlagostól eltérően nem manga vagy light novel, esetleg egy játék, hanem a Supernatural című amerikai tévésorozat (idehaza Odaát címen ismerhetjük). Vegyes értékeléseket kapott, nem véletlen, hogy végül nem folytatták.

A bandáról: A CNBlue egy eredetileg öt, mára csak három tagból álló koreai rockbanda, akik 2009-ben alapultak, és még a mai napig aktívak. Aki nyitott a koreai zenére, de a pop nem az ő világa, az ajánlom, hogy keressen rájuk, igazán jó zenéik vannak.

Az ok, amiért ezt is beválogattam az első cikkbe, inkább személyes: a banda vezetője, énekese és gitárosa, Jung Yong-hwa nem csak zenész, hanem színész is, és történetesen az egyik kedvenc k-dramám, a Heartstrings főszereplője (egyébként innen ismertem meg magát a bandát is).
Na de mozogjunk is tovább egy népszerűbb pontra.

 

BoA – Masayume Chasing (Fairy Tail 2014)

Egy kicsit hezitáltam itt, BoA-nak ugyanis nem ez az egyetlen száma, ami megjelent egy animében, ezért nem tudtam eldönteni, melyik számot is válogassam be. A döntés megtörtént, de mivel a többi dala is csodálatos, valószínűleg visszatérő versenyzőként köszönthetjük később.

Az animéről: Az anime a leghíresebb shounenek közé tartozik, ami nem mellesleg komoly sztorival is bír (mi más bizonyítaná ezt jobban, hogy az egyik barátom “pár mondatos összefoglalója” tíz percig tartott). Különféle mágiák, sárkányok és hasonlók jellemzik ezt a mára már kultműnek is nevezhető sorozatot, így hát ha maga a zene nem is érdek, azért még az animének adhatsz egy esélyt 😉

Az előadóról: BoA az SM Entertainment alatt debütált 2000-ben, mint szólóénekes. Az első koreai zenészek között volt, aki igazán népszerűvé vált Japánban is. Dél-Koreán és Japánon kívül Kínában is sikeres, azonban Amerikában megbukott. Azóta nem csak zenészként, hanem színésznőként is tevékenykedik.

Maga a szám, amely a Fairy Tail 2014-es folytatásának első openingje volt, kifejezetten népszerű. Ahogy az interneten utánaolvastam a műnek (újabb “szégyen vagy nem szégyen” pillanat: sosem láttam egy részt sem a Fairy Tailből), sokan írták azt, hogy az egyik legemlékezetesebb openingjük volt.
Ha ezzel te is így vagy, most már azt is tudod, hogy kinek köszönheted! ^^

 

ATEEZ – Dreamers (Digimon Adventure 2020)

Azt hiszem, aki ezen az oldalon járkál, nem tudja elkerülni a Digimon tartalmakat (innen is szia, Farkas! ^^). Így tehát egyszerűen nem hagyhattam ki ezt az elemet sem!

Az animéről: Mivel én magam nem követem a sorozatot, és a franchise-ban sem vagyok olyan jártas, érkezzenek Farkas sorai: “Köszi, Ezra, kicsit sem adtál nehéz feladatot, hogy foglaljam össze pár mondatban, amit a digimonról franchise-ról tudni lehet… de ezt még biztosan visszakapod 😛
A Digimon-sorozatok és -filmek a Toei Animation egyik húzó nevét képviselik. Nem sokkal a legutolsó filmek után indult egy új évad Digimon Adventure: 2020 néven, ami egy 67 részes animesorozat lett, a régi és szeretett karakterek főszereplésével, egy teljesen új történetbe ültetve. Habár úgy gondolhatjuk, hogy szimplán csak más események történnek a régi, jól begyakorolt személyiségű szereplőkkel, ebben az esetben tévedünk, mert nem csak a cselekményt változtatták meg az alkotók, hanem a karakterek közötti csapatként arányosan eloszló képernyőidőt is drasztikusan átszabták. A nyolc főszereplős animéből lett egy főszereplő és a többiek-eloszlás, amit egy 2020-as modern külsővel láttak el, egy új generációra szabva. Viszont a sok különbség ellenére, valami változatlan. A részek alatt hallható soundtrackek, az opening és ending dalok valami eszméletlen hangzásvilágot képviselnek, pont, mint a korábbi évadokban és filmekben.”

A bandáról: Na itt már kicsivel ismerősebb vagyok. Az ATEEZ korunk egyik legnépszerűbb fiúbandája, 2018-ban jelent meg legelső albumuk. Zenéjük a raptől a dance-popon át egészen a balladáig széles skálán mozog. Szokás őket a negyedik generáció (2017 után debütált bandák) vezetőinek hívni.
Koreán kívül Japánban is híresek, legelső itt megjelent számuk a Dreamers, azaz pont ez a szám ^^
Népszerűségüket pedig nem más mutatja, minthogy 2020-ban a dél-koreai Kulturális-, Sport- és Idegenforgalmi Minisztérium nagyköveteivé nevezte ki a tagokat, hogy segítsék a koreai kultúrát népszerűsíteni külföldön.

Habár személy szerint nem követem az ATEEZ munkásságát, ez a szám hihetetlenül megtetszett, így végső soron win-win szitu alakult ki azzal, hogy ide tettem.

 

TREASURE – BEAUTIFUL (Black Clover)

Nincs megállás a shounenekkel: utolsó elemnek következzen egy szintén közkedvelt sorozat, a nagyjából egy éve lezárult Black Clover, méghozzá annak legutolsó, 13. endingje.

Az animéről: Mind a manga, mind az anime hihetetlen népszerűségnek örvend. Bár az alapművet csak 2015-ben kezdték el kiadni, az anime már 2017-ben elkezdődött (elég ritka, hogy valami ilyen hamar kapjon adaptációt). És bár a Black Clover 2021 márciusában véget ért 170 résszel, ezzel a sztorinak még nincs vége: 2023-ban várható egy mozifilm is (és ki tudja, hátha ismét egy k-pop számot kapunk betétdalnak ^^).

A bandáról: A TREASURE egy 12 tagot számláló fiúegyüttes a YG Entertainment alatt. Debütálásuk egy túlélő showhoz köthető; itt válogatták ki a tagokat különböző szempontok szerint. Ők a legfiatalabbak a listán; 2020-ban debütáltak Dél-Koreában, és még ugyanebben az évben Japánban is – az ATEEZ-hez hasonlóan nekik is ez volt az első japán számuk.

Érdekesség, hogy a Black Clover történelmében nem ez az első szám, amit koreai előadók készítettek, de nem szerettem volna egy cikkben ellőni az összes kedvencemet. BoA-hoz hasonlóan tehát a Black Clover is visszatérő lesz a cikksorozat egy későbbi részében.

 

+1. BTS – Film Out (Signal)

És ha már azt a tippet kaptam, hogy negyven szám egy cikkben való felsorolása helyett 5+1-es cikkekből álló sorozatot írjak (nem is értem, chh), érkezzen az a +1 is lezárásként.

Minden bizonnyal hallottatok már a BTS-ről: nem túlzás azt állítani, hogy meghódították a világot, sorra nyerik a különböző díjakat, döntögetik meg a rekordokat. A 2020-as “Dynamite”, valamint az egy évvel később “Butter” és “Permission to Dance” pedig betört Amerikába és Európába is, és mindenki megismerhette a nevüket. Köztük én is, ugyanis ők voltak az elsők, akik úgy igazán meg tudtak fogni a szövegeikkel és a zenéjükkel.

Hogy miért is +1? A Signal nem egy anime, hanem egy 2021-es japán filmdráma (amely egyébként csak mérsékelt sikereket aratott). Azonban az egész annyira témába vág, hogy egyszerűen nem hagyhattam ki.
És ha csak egy dalt hallgattok meg a listáról, ez legyen az! A Film Out egy gyönyörű szám, nem véletlen, hogy nemzetközileg feljutott az ötödik helyre, Japánban és Amerikában pedig egészen az első helyre kúszott fel a slágerlistákon. És hogy egy kis magyar szálat is belekeverjek: nálunk is a negyedik helyig jutott!

 

A második részt itt találod: [K-pop az animékben – 2. rész]

Szöveg: ookami.hu
Egyéb cikkeink: Kultúra
Szöveget ellenőrizte: Naonomi

Források:
YouTube (videóklipek)
MyAnimeList.net (információk az animékről)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük